Rabu, 21 Disember 2011

♥♥ Warkah buat ibu bapa ku ♥♥:

Kehadapan kedua ibu bapaku,
tujuan ku menulis surat ini adalah untuk meminta kebenaran
ayahanda dan bonda untuk aku menikah awal.
...
ayahanda dan bonda,
zaman sekarang terlalu banyak sekali masalah zina.
dan gejala runtuh moral yang jatuh waktu ini menyebabkan ku juga sering berada dalam situasi pertengahan dan mudah untukku jatuh ke lembah dosa.
perempuan-perempuan ramai tidak malu memakai pakaian KETAT dan SEKSI.
menyebabkan aku sebagai lelaki merasa gelisah akan berlakunya di depan mata ini

ayahanda dan bonda,
aku perlukan teman untuk bermanja,
untuk aku berkongsi masalah tika aku kesunyian.
aku perlukan teman untuk meluahkan perasaanku.
aku tidak ingin jatuh ke lembah couple yang penuh kepura-puraan.
aku inginkan satu ikatan pernikahan yang dijamin, yang mana dengan perhubungan itu, aku mendapat pahala yang berterusan.

ayahanda dan bonda,
perkahwinan adalah satu syariat yang dituntut oleh Allah swt. Sesungguhnya Allah swt hanya meredhai pernikahan. ku ingin redha ilahi. ku ingin dapat keampunannya. ku inginkan kedamaian hati.

buat akhirnya,
wahai ayahanda dan bonda, benarkanlah untuk aku menikah.
walaupun aku masih lagi belajar, tapi aku sudah mampu untuk berdikari.
aku rasa biasiswa ku cukup untuk menampung isteriku.
akhir sekali, anakandamu ini berharap permintaan ini dapat dipertimbangkan.

warkah tulus ikhlas hati dari,
anakandamu

Sabtu, 19 November 2011

Apabila Dadu Cinta Bergolek

"Ketahui dia tidak pernah melihat wajah tuamu.
Setiap kali dia merenung, wajah itu juga yang muncul,
iaitu wajahmu yang dilihat pada pertemuan cinta pertama."

Cinta membuatkan manusia cuba menguji nilainya. Cinta menjadikan manusia bercampur baur perasaan hatinya. Cinta menjadikan kita sukar membuat kepung membuatkan kita berfikir semula pada akhirnya. Rasa cinta mendorong kita meluahkannya secara senyap mahupun terang. Ini dinyatakan di dalam al-Quran.

Dalam surah al-Baqarah, ayat 235 disebutkan, 

"Tidak ada salahnya untukmu secara sindiran, meminang perempuan ataupun menyimpan dalam hati (kemahuan mengahwini mereka). Allah mengetahui kamu akan menyebut dan mengingati mereka, akan tetapi jangan kamu membuat janji dengan mereka secara sulit, selain daripada menyebut kata-kata yang sopan."

3 SuaRa




Khamis, 20 Oktober 2011

♥♥ ♥♥ BILA PEREMPUAN MENANGIS♥♥ ♥♥


Pernahkan anda tertanya-tanya kenapa seorang perempuan menangis hanya kerana seorang lelaki? Mungkin sebab anda sudah terbiasa dengan auta bahawa perempuan memang suka menangis...

Seorang perempuan takkan menangis dengan mudah, tetapi hanya apabila dia mula menyintai anda, dia mula merendahkan egonya untuk anda semata-mata kerana anda.
... ...
Apabila dia menangis di hadapan anda,
Apabila dia menangis kerana anda,
Pandanglah matanya,
Bolehkan anda rasakan apa yang dia rasa?
Pernahkah anda CUBA untuk memahami apa yang dia rasa?
Fikirkan…
Berbaloikah dia menangis,
Dihadapan anda,
Hanya kerana anda?

Dia menangis bukan kerana dia lemah,
Dia menangis bukan kerana dia kasihan atau simpati,
Dia menangis,
Kerana dia tidak lagi mampu untuk menangis didalam hati,
Kesedihan yang dirasainya menjadi semakin berat untuk disimpan.

Guys,
Cuba ambil masa untuk berfikir,
Jika si dia menangis hanya kerana anda,
Mungkin sudah tiba masanya anda fikir kembali di mana silap anda,
Kerana hanya anda tahu jawapannya.

Fikirkan,
Kerana suatu hari nanti,
Ianya mungkin terlalu lambat untuk menyesal,
Atau terlalu lambat untuk mengucapkan “maafkan saya…”

Guys, kalau seorang perempuan menangis kerana anda, janganlah anda membiarkan dia menangis keseorangan. Beradalah disisi dia, menemani dia, kerana dialah yang akan setia dengan anda sehingga akhir hayat anda.

Guys, kalau seorang perempuan menangis kerana anda, janganlah anda meninggalkan dia selagi dia masih memerlukan anda. Kerana anda akan merosakkan hidup dia.

Guys, jangan pernah mengungkapkan rasa cinta anda kepada seorang perempuan selagi anda belum benar-benar yakin dan sedia untuk bercinta. Kerana anda hanya akan membuatkan si dia menangis dan sengsara...Mudah bagi seorang perempuan untuk berpura-pura melupakan cinta lamanya terutama cinta pertama, tetapi bukan mudah untuk membuang parut dalam jiwanya...

bunga-bunga syurga

♥(❤◕‿◕❤)Sesungguhnya aku bukanlah segigih SITI HAJAR yang berlari-lari diantara safa dan marwa.... 
Bukan juga sesetia AINUL MARDHIAH menanti kekasih dipintu syurga.... 
Aku akui hakikat yang tersurat... 
Aku bukanlah SITI KHADIJAH mahupun SITI FATIMAH.. Bukan juga AI'SYAH...
Bukan juga RABI'TUL ADAWIYYAH wanita suci terpuji.... 
Kerana aku tidak layak mengharap sediemikian rupa....
Cukupla sekadar hanya aku cuba mencontohi BUNGA-BUNGA itu yang kembang mekar mewangi sehingga harumannya melewati pintu-pintu syurga...♥(❤◕‿◕❤)

Khamis, 13 Oktober 2011

SEMPURNA

.Mengapa dicari secantik Balqis, andai diri tidak sehebat Sulaiman.
.Mengapa mengharap teman setampan Yusof jika kasih tidak setulus Zulaikha.
.Mengapa mengharap teman seteguh Ibrahim andai diri tidak sehebat Siti Hajar.
.Mengapa didambakan teman sehidup yang sempurna Muhammad jika ada keburukan pada diri.
.Bimbinglah dirinya dan terimalah kekurangan itu sebagai keunikan.
.Carilah kebaikan itu pada dirinya.
 .Bersyukurlah kerana dipertemukan dengannya dan berdoalah dia milikmu...

Sabtu, 9 Julai 2011

pengalaman di KOLEJ RISDA

memang aku tak menyesal masuk kolej RISDA
walaupun tolak tawaran UITM
dengan POLITEKNIK
tak akan terdetik rasa menyesal tu
walaupun sekali
kerna aku jatuh hati
dengan suasana kat sini
sama macam kt sekolah teknik

kat MELAKA ni byk kenangan dengan member
TEKNIK
biar la org nak pandang rendah
tapi aku yakin ini kptsn bljr yg terbik utk aku
belajar kat mne sme je
janji kena yakin

nampak nyer kena lah aku bukti kan
bahawa aku boleh je
capai pointer terbaik...

thanks to semua fasi KOLEJ RISDA
yg byk bersusah payah jge aku ni
n kawan sebilik aku
yg byk menolong n bagi semagat
tak lupa gak my friend yg bdk PPN
aku miss korang dan korg pun yg terbaik
utk aku...

hope my mom and dad tak bimbang lagi
dgn kesihatan aku ni

Selasa, 5 Julai 2011

mood siswi KOLEJ RISDA

akhirnya aku dah jadi bdk kolej RISDA
first day mmg gelabah...
fesi wlpn cengih tp baik...
tapi agak memenatkan..

ari kedua orentasi
kaki aku sekali g wat hal.atoyai...
rse mcm sengal je
sbb mngis tahan sakit.. dah la
4org fesi yg tolong angkat..
mmg tebal muka dibuat nyer..
baru ari kedua dah aku wat hal
pling cun bila kne g hospital
adoi aku kurang ske hospital2 ni
bru taun2 lpas g hospital
taun ni kene gi lagi

ari ni ari ketiga orentasi
aku dikecualikan dr aktiviti ari ni
sbb ak dpt mc dr doktor
bosan tak dpat join...
ari ni diorg ada LDK
(latihan dlm kumpulan)
mesti best aktiviti ari ni...
klau aku gi mesti kena marah
so dok bilik on9 n wat keje yg mne patut...

esok ari keempat orentasi arap2 leh
join diorg nyer aktiviti
kembara desa wlpn doktor tak bagi buat aktiviti
yg boleh memenatkan kaki ni
sbb klau kaki ni wat hal lg
doktor sruh dtg balik ke hospital...
adoi arap2 kaki ni tak wat hal
ak xnk gi hospital...

Rabu, 22 Jun 2011

GREEN LANTERN


huhu...kelakar la tajuk dia klau 
dibahasa melayukan
n ia akan menjadi
TANGLUNG HIJAU
tapi bila tengok citer dia still menarik
n bayak pasal sains
so xde hal untuk aku tonton
sebab aku memang suka sains

i like la watak HAL JORDAN ni
atau nama sebenar dia RYAN REYNOLDS..
wow tergamam la bila tengok dia pandu jet pejuang
rasa diri aku pula yang bawak jet tu...
tapi aku still tak puas hati dengan citer ni
sebab citer dia terlalu simple
tak macam citer TRANSFOMERS..
n watak2 lain tu macam takde peranan langsung
opsss...sorry termarah
n aku harap movie ni ada lagi sambungan seterusnya
n hope xkan hampeh n ada juga babak yang aku tak suka
kurang sesuai dengan budaya ketimuran
itu korang pun tau babak apa...
ish menyampah tul aku nak tengok...
kalau citer supehero ni kalau xde heroin x sah tapi
memang xbest gak klau xde heroin
tapi adengan kiss2 tu tak payah la

n kalau korang perasaan
ada something yang tak kena dengan lambang
kat pita rakaman ni
dimana ada lambang mata dajal dekat pita rakaman 
yang doktor tu pegang

OK..sesudah dengar aku bebel tu
aku nak kenal kan watak2 lain
contoh nyer ni ha ABIN SUR
dimana watak ni telah menyuruh cincin LANTERN
memilih peganti setelah dia cedera parah
n cincin LANTERN tu pilih HAL JORDAN
sian dia mati n dah krg hero

disini la pemilihan HAL bermula n
bermula lah hidup baru HAL sebagai LANTERN...
kat babak ni pun ada yang kelakar..huhu
tapi xnk citer sbb kang kalau aku citer sumer tak best la
nanti sian panggung lenggang xde orang nak tengok cter 
GREEN LANTERN


mak aih garang tu SINESTRO ni
ish takut aku tengok dia ni...
kerana dia tak suka watak HAL JORDAN
yang dianggap penakut dan lemah

watak KILOWOG pun menarik gak
walaupun sikit je 
kelakar bila dia kena ajar HAL JORDAN
last2 dia yang kena balik

huhu...macam gerun je tgok watak KILOWOG
tapi sebenar nyer kelakar
kalau korang tonton citer ni

ikan ni pula nama dia TOMAR-RE
dia ni nyer watak baik n ramah
dengan HAL JORDAN walupun sikit je watak dia

haha..terkejut HAL bila bangun2
tengok badan dia jadi warna hijau
haha pastu boleh pulak dia posing n catwalk depan cermin
mau satu panggung gelang lega tak gelak guling
paling tak tahan bila babak TOMAR-RE suruh dia terbang
haha dia hmpir2 tejunam jatuh...
lagak dia macam tau terbang je tebang si HAL ni...

ni pulak watak HECTOR HAMMOND
dia ni watak yang paling aku menyampah
sebab terlalu lah kejam...ish macam nak pi belasah je
dia dapat kuasa kejahatan ni time 
dia bedah mayat ABIN SUR

ni pulak PARALLAX
dia la raksasa yang ambil sumer nyama
siapa yang ketakutan


then tu je lah aku nak citer pasal citer ni...yang lain korang kene tengok sendiri kat panggung...n citer ni korang mudah faham..sebab jalan citer dia simple-simple je...tapi kesan 3D dia memang menarik..
so tak rugi kalau tengok citer ni

NORA ELENA

ni sambungan NORA ELENA yang aku post 
yang tak abis lagi aku bagi tau
pasal watak2 spt:-

watak yg dibawak WAN SHARMILA
memang cukup berkesan
memang meluat dengan watak dia tu
sebagai YVONNE

huhu ERRY PUTRA jadi polis
yang  bernama AMIR
sian dian ye kena fitnah dengan NORA
tapi watak AMIR sebagai polis kurang berkesa
tapi aku tak tau kenapa...

watak ADILA yang dibawa PUTERI CHIHI
memang best huhu
bebbeza dgn watak nya dlm novel
kan bagus kalau watak dia dengan MALIK bercinta
dengan AMIR tu mcm kurang sesuai


ANA DAHLIA seorg yang lawak gak
n nice person as AZIRA
ble sebut nme AZIRA 
I will miss somebody..huhu


watak RAMONA sebagai NILAWATI
agak berkesan walaupun masuk
lambat..huhu
memang tak sangka KHAIRUL yg jadi laki dia
sebab aku ingat laki dia KARIM
mcm yang kat novel tu

AMIRA as adik SETH, MARIA
kurang memuaskan maybe she still young 
n kurang sesuai sbgai watak tu
kerana tak nampak sebaya dgn NORA...








Khamis, 16 Jun 2011

little pony story 2


Ni pulak watak minor
Dalam LITTLE PONY

Princess Celestia.png
PRINCESS CALESTIA

 NightmareMoon.png
NIGHTMARE MOON

Sweetie-Belle.png
SWETTIE BELLE


 AppleBloom.png
APPLE BLOOM

Scootaloo-my-little-pony-friendship-is-magic.png
SCOOTALOO

 Owllicious by blackm3sh-d3elqww.png
OWLICIOUS

little pony story

cter kesukaan aku waktu sek dulu..hahaha
comei2 pony dgn unicorn ni
rasa kelakar la ble bdk 18taun still ske lg..
adoiyai apa la jiwa cute2 ni xleh nk buang
muka dah kerek tp still ske bnde bdk
mcm tak matang la plak bile ak pikir balik

ni sumer main characters 

Mlpfim-character-apple-jack-large-570x402.png
applejack

Rainbow Dash.png
rainnbow dash


Pinkie Pie.png
pinkie pie


Fluttershy.png
fluttershy


Rarity.png
rarity


Twilight-Sparkle-my-little-pony-friendship-is-magic-20571945-570-402.png
twilight sparkle

n watal paling aku suka watak applejack
sbb dia comei n cool
adik aku pun ske tgok cter ni
citer BARBIE dgn POLLY WORLD
pun aku layan
sbb sumer comel2

N0RA ELENA

akhirnya tamat juga citer NORA ELENA ni
kalau x mesti susah
sebab x lama lagi aku dah xde mse nak lepak 
menghadap TV
sebab aku nak pi belajar

kesudahan citer ni memuaskan la
walaupun xsme dgn 
novel KASIH YANG SUCI punya kesudahan


SITI SALEHA memegang watak nora elena...
dia mmg cantik n suka tgok dia senyum
tapi
rasa tak puas betul la sebab masuk time elena tu hamil
walaupun kali kedua dia bwk watak jadi perempuan hamil
kadang2 watak nora ni menarik n kadang2 hambar
tapi apa2 pun SITI SALEHA 
membawa watak dengan baik


spe tak kenal ye AARON AZIZ 
yang membaw watak AHMAD SETH TAN
paling tak tahan bila episod 24
suka bila dia bengang dekat YVONNE


ni la malik atau nama sebenar
SHAH ISKANDAR
kawan baik EID
kelakar betul malik
kelakar time bos dia nikah...
dia dok sebuk dok berposing bergambar







Rabu, 15 Jun 2011

my new signature

akhirnya aku ada jugak signature sendiri... just simple je..
penat mengodam akhirnya aku jumpa gak
aplikasi untuk signature ni



Jumaat, 10 Jun 2011

IZZATUL ISLAM : ADA APA DENGAN DOA WEHDAH ?


Editor : MUSLIM 24 JAM™ 

Umat Nabi Nuh A.S. dihebatkan oleh Allah dengan kepakaran dalam bidang perkapalan, maka diutuskan Allah dengan seorang Nabi yang juga pakar pertukangan kapal. Bani Israel  pula, ketika di zaman Firaun Laknatullah telah dihebatkan dengan amalan sihir tongkat yang boleh bertukar menjadi ular, maka Allah utuskan Musa A.S. yang mahir di dalam menggunakan tongkat.



Umat Nabi Daud pula dihebatkan dengan kepakaran dalam bidang besi, maka Allah utuskan Nabi Daud AS, seorang Nabi dari kalangan pakar pertukangan besi. Maka, adakah ini suatu kebetulan terhadap Sunatullah yang telah disusun Allah Taala ?

Begitu juga baginda , Nabi Muhammad SAW, umatnya dihebatkan dengan hiburan yang datang dari lagu-lagu dan syair. Maka Allah mengutuskan Rasulullah SAW, Nabi Agung yang menjadi orang yang pertama memperdengarkan bait-bait syair yang terlalu indah datangnya dari Allah, iaitu Al-Quran Al-Karim.

Itulah mukjizat terhebat yang ada pada baginda, tidak setanding dengan kapal yang diperbuat oleh Nabi Nuh AS, tongkat yang ada pada Nabi Musa, atau mukjizat Nabi Daud yang mampu melembutkan besi dengan tangannya.

Antara kita percaya atau tidak, Kalimah Allah sendiri mendatangkan Izzah (kekuatan) pada orang muslim. Kalimah itu banyak tercatat di Al-Quran, sekaligus membawa pengharapan kita ke arah redha Allah yang Maha Agung. Sebut sahaja 'Allah', barangsiapa yang mempunyai hati yang suci dan bersih, pasti akan menangis.

Teringat sewaktu di SMAKL suatu ketika dahulu, kami diperkenalkan satu kalimah keramat yang dipanggil sebagai Wehdah. Lafaznya banyak mengandungi kalimah tauhid -Lailahaillallah. Kalimah Allah apatah lagi. Kami diajar untuk membacanya, melaungkannya bagi melahirkan izzah (kekuatan) dalam diri sewaktu menghadapi peperiksaan SPM yang semakin hampir.

Kiranya, kalau kami 'tension' pada waktu itu,mungkin tiada ubat lain selain daripada doa wehdah. Sesiapa sahaja yang pernah mendengar lafaz dibawah ini, selalunya individu itu mungkin kebanyakannya tergolong antara tiga golongan ini : 1. Beliau adalah orang yang pernah berada dalam pendidikan agama, 2. Pernah dengar dalam Kem Motivasi atau 3.Pernah bersama-sama diiringi oleh 'pengawal helmet merah' di jalanan.( Pernah join ke? Hehehe...)

Jom sama-sama kita baca :

Tiada Tuhan yang disembah selain ALlah

Tuhan yang Maha Esa
dan kami berserah kepadaNya
Tiada Tuhan yang disembah selainNya
kami tidak menyerah selain kepadaNya
kami mengikhlaskan tunduk kepada Nya
walaupun dibenci oleh org musyrik

Tiada Tuhan selain Allah
Tuhan kami dan Tuhan nenek moyang kami
yang terdahulu

Tiada Tuhan yang disembah selain Allah
Tuhan yang Esa,Tuhan yang Esa,Tuhan yang Esa
Dia telah menunaikan janjiNya
Dia telah memenangkan hambaNya
Dia telah memuliakan tenteraNya
dan Dia telah mengalahkan musuhNya berseorangan

Bagi Allah segala kerajaan,bagi segala pujian
Dia yang menghidupkan dan mematikan
Dia yang mematikan dan menghidupkan
sedangkan Dia Maha Hidup dan tidak mati
Dalam segala kekuasaan dan kebajikan
dan Dia Maha Berkuasa atas segala sesuatu

Allah Maha Besar

     

Selasa, 7 Jun 2011

HADIRNYA CINTA

http://2.bp.blogspot.com/_lYYfK5C5dAk/TDxVuUnioOI/AAAAAAAAAJs/YEOkr2DrTAE/s1600/ALAFNH003.jpgYasmin Nadilla suka melancong. Kali ini Pulau Santubong, Pulau Sejinjang menjadi destinasinya. Namun malang tidak berbau, Yasmin Nadilla telah diculik bersama seorang anak hartawan bernama Daniel Ezairy.

Sejak menjadi tahanan, Daniel Ezairy sudah mula tertarik dgn Yasmin Nadilla walaupun dia sudah ada kekasih bernama Sharifah Mastura. Yasmin Nadilla tidak boleh menerima cinta Daniel Ezairy kerana dia sudah bertunang dengan Amran.

Pelbagai cara dilakukan untuk menarik perhatian Yasmin Nadilla. Namun semuanya gagal. Yasmin Nadilla sedikitpun tidak ambil kisah tentang perasaan Daniel Ezairy. Dia betul-betul setia pada tunangnya dan tidak mungkin akan berpaling tadah.

Sebaik sahaja dibebaskan, Yasmin Nadilla pun pulang ke kampung. Alangkah terperanjatnya apabila dia mendapat tahu adiknya, Hasliza sudah berkahwin dgn Amran. Hancur hatinya. Dia tidak sangka adiknya sanggup merampas bekas kekasihnya.

Sejak kepulangan Yasmin Nadilla, hati Hasliza tidak pernah tenteram. Dia berasa sangsi terhadap kakaknya. Dia takut kakaknya akan merampas kembali hati Amran. Pelbagai konflik berlaku hinggakan Yasmin Nadilla membawa diri ke Terengganu.

Di Terenganu, Yasmin Nadilla telah bertemu kembali dengan Daniel Ezairy. Dapatkah Yasmin Nadilla menerima cinta Daniel Ezairy?

Isnin, 6 Jun 2011

7 HARI MENCINTAIKU


Khuzairi, dalam diam mencintai gadis bernama Mia Adriana. Cinta pandang pertama menjadikan dia seorang perindu yang setia. Namun sifat angkuh dan sombong gadis ini menyebabkan Khuzairi tidak pernah walau sebesar hama jua menyimpan impian untuk memilikinya.
“Kau ni memang dasar jantan tak sedar diri tau. Kau memang saja nak cari pasal dengan aku kan? Hei Khuzairi kau dengar sini. Kau tu budak kampung yang tak sedar diri! Tapi ada hati  nak kahwin dengan anak orang kaya! Sedar-sedarkanlah diri kau tu. Kau tak layak langsung nak berdamping dengan akulah. Kau nak aku bawak cermin ke suluhkan muka kau. Buat tak reti bahasalah pulak. Aku harap lepas ni kau akan ingat kata-kata aku ni sampai mati! So…apa kata kau berambus sekarang! Kau pergi balik jaga kambing-kambing kau sebab kat situ baru betul tempat kau!”
Aduhai! Angkuh sungguh kata-katanya. Bungkam seketika Khuzairi mendengarnya. Jauh di sudut hati dia mula bertanya, sampai bila dia mampu untuk terus menahan makian dan hinaan yang di lemparkan oleh gadis ini? Sudah lalikah telinganya? Sudah matikah perasaannya? Tidak ke dia kecewa? Tidakkah dia terluka? Khuzairi mengangguk perlahan.
“Ya, aku juga manusia biasa, aku ada hati dan perasaan, tapi aku tidak mampu untuk berbuat apa-apa, demi satu amanah aku harus menelannya, demi satu amanah aku harus terus bersabar….”
Amanah? Amanah siapa yang di genggam oleh Khuzairi itu, sehingga dia sanggup mengheret dirinya ke kancah derita?
Lupakah Mia Adriana, hidup ini bagaikan putaran roda, satu waktu keangkuhan dan kesombongan itu akan memamah dirinya sendiri. Berdoalah, di kala keinsafan menjelma nanti, cinta lelaki bernama Khuzairi ini belum terpadam lagi buat dirinya. Segalanya akan terungkai dalam novel setebal 1050 mukasurat ini.

Rabu, 21 Disember 2011

♥♥ Warkah buat ibu bapa ku ♥♥:

Kehadapan kedua ibu bapaku,
tujuan ku menulis surat ini adalah untuk meminta kebenaran
ayahanda dan bonda untuk aku menikah awal.
...
ayahanda dan bonda,
zaman sekarang terlalu banyak sekali masalah zina.
dan gejala runtuh moral yang jatuh waktu ini menyebabkan ku juga sering berada dalam situasi pertengahan dan mudah untukku jatuh ke lembah dosa.
perempuan-perempuan ramai tidak malu memakai pakaian KETAT dan SEKSI.
menyebabkan aku sebagai lelaki merasa gelisah akan berlakunya di depan mata ini

ayahanda dan bonda,
aku perlukan teman untuk bermanja,
untuk aku berkongsi masalah tika aku kesunyian.
aku perlukan teman untuk meluahkan perasaanku.
aku tidak ingin jatuh ke lembah couple yang penuh kepura-puraan.
aku inginkan satu ikatan pernikahan yang dijamin, yang mana dengan perhubungan itu, aku mendapat pahala yang berterusan.

ayahanda dan bonda,
perkahwinan adalah satu syariat yang dituntut oleh Allah swt. Sesungguhnya Allah swt hanya meredhai pernikahan. ku ingin redha ilahi. ku ingin dapat keampunannya. ku inginkan kedamaian hati.

buat akhirnya,
wahai ayahanda dan bonda, benarkanlah untuk aku menikah.
walaupun aku masih lagi belajar, tapi aku sudah mampu untuk berdikari.
aku rasa biasiswa ku cukup untuk menampung isteriku.
akhir sekali, anakandamu ini berharap permintaan ini dapat dipertimbangkan.

warkah tulus ikhlas hati dari,
anakandamu

Sabtu, 19 November 2011

Apabila Dadu Cinta Bergolek

"Ketahui dia tidak pernah melihat wajah tuamu.
Setiap kali dia merenung, wajah itu juga yang muncul,
iaitu wajahmu yang dilihat pada pertemuan cinta pertama."

Cinta membuatkan manusia cuba menguji nilainya. Cinta menjadikan manusia bercampur baur perasaan hatinya. Cinta menjadikan kita sukar membuat kepung membuatkan kita berfikir semula pada akhirnya. Rasa cinta mendorong kita meluahkannya secara senyap mahupun terang. Ini dinyatakan di dalam al-Quran.

Dalam surah al-Baqarah, ayat 235 disebutkan, 

"Tidak ada salahnya untukmu secara sindiran, meminang perempuan ataupun menyimpan dalam hati (kemahuan mengahwini mereka). Allah mengetahui kamu akan menyebut dan mengingati mereka, akan tetapi jangan kamu membuat janji dengan mereka secara sulit, selain daripada menyebut kata-kata yang sopan."

3 SuaRa




Khamis, 20 Oktober 2011

♥♥ ♥♥ BILA PEREMPUAN MENANGIS♥♥ ♥♥


Pernahkan anda tertanya-tanya kenapa seorang perempuan menangis hanya kerana seorang lelaki? Mungkin sebab anda sudah terbiasa dengan auta bahawa perempuan memang suka menangis...

Seorang perempuan takkan menangis dengan mudah, tetapi hanya apabila dia mula menyintai anda, dia mula merendahkan egonya untuk anda semata-mata kerana anda.
... ...
Apabila dia menangis di hadapan anda,
Apabila dia menangis kerana anda,
Pandanglah matanya,
Bolehkan anda rasakan apa yang dia rasa?
Pernahkah anda CUBA untuk memahami apa yang dia rasa?
Fikirkan…
Berbaloikah dia menangis,
Dihadapan anda,
Hanya kerana anda?

Dia menangis bukan kerana dia lemah,
Dia menangis bukan kerana dia kasihan atau simpati,
Dia menangis,
Kerana dia tidak lagi mampu untuk menangis didalam hati,
Kesedihan yang dirasainya menjadi semakin berat untuk disimpan.

Guys,
Cuba ambil masa untuk berfikir,
Jika si dia menangis hanya kerana anda,
Mungkin sudah tiba masanya anda fikir kembali di mana silap anda,
Kerana hanya anda tahu jawapannya.

Fikirkan,
Kerana suatu hari nanti,
Ianya mungkin terlalu lambat untuk menyesal,
Atau terlalu lambat untuk mengucapkan “maafkan saya…”

Guys, kalau seorang perempuan menangis kerana anda, janganlah anda membiarkan dia menangis keseorangan. Beradalah disisi dia, menemani dia, kerana dialah yang akan setia dengan anda sehingga akhir hayat anda.

Guys, kalau seorang perempuan menangis kerana anda, janganlah anda meninggalkan dia selagi dia masih memerlukan anda. Kerana anda akan merosakkan hidup dia.

Guys, jangan pernah mengungkapkan rasa cinta anda kepada seorang perempuan selagi anda belum benar-benar yakin dan sedia untuk bercinta. Kerana anda hanya akan membuatkan si dia menangis dan sengsara...Mudah bagi seorang perempuan untuk berpura-pura melupakan cinta lamanya terutama cinta pertama, tetapi bukan mudah untuk membuang parut dalam jiwanya...

bunga-bunga syurga

♥(❤◕‿◕❤)Sesungguhnya aku bukanlah segigih SITI HAJAR yang berlari-lari diantara safa dan marwa.... 
Bukan juga sesetia AINUL MARDHIAH menanti kekasih dipintu syurga.... 
Aku akui hakikat yang tersurat... 
Aku bukanlah SITI KHADIJAH mahupun SITI FATIMAH.. Bukan juga AI'SYAH...
Bukan juga RABI'TUL ADAWIYYAH wanita suci terpuji.... 
Kerana aku tidak layak mengharap sediemikian rupa....
Cukupla sekadar hanya aku cuba mencontohi BUNGA-BUNGA itu yang kembang mekar mewangi sehingga harumannya melewati pintu-pintu syurga...♥(❤◕‿◕❤)

Khamis, 13 Oktober 2011

SEMPURNA

.Mengapa dicari secantik Balqis, andai diri tidak sehebat Sulaiman.
.Mengapa mengharap teman setampan Yusof jika kasih tidak setulus Zulaikha.
.Mengapa mengharap teman seteguh Ibrahim andai diri tidak sehebat Siti Hajar.
.Mengapa didambakan teman sehidup yang sempurna Muhammad jika ada keburukan pada diri.
.Bimbinglah dirinya dan terimalah kekurangan itu sebagai keunikan.
.Carilah kebaikan itu pada dirinya.
 .Bersyukurlah kerana dipertemukan dengannya dan berdoalah dia milikmu...

Sabtu, 9 Julai 2011

pengalaman di KOLEJ RISDA

memang aku tak menyesal masuk kolej RISDA
walaupun tolak tawaran UITM
dengan POLITEKNIK
tak akan terdetik rasa menyesal tu
walaupun sekali
kerna aku jatuh hati
dengan suasana kat sini
sama macam kt sekolah teknik

kat MELAKA ni byk kenangan dengan member
TEKNIK
biar la org nak pandang rendah
tapi aku yakin ini kptsn bljr yg terbik utk aku
belajar kat mne sme je
janji kena yakin

nampak nyer kena lah aku bukti kan
bahawa aku boleh je
capai pointer terbaik...

thanks to semua fasi KOLEJ RISDA
yg byk bersusah payah jge aku ni
n kawan sebilik aku
yg byk menolong n bagi semagat
tak lupa gak my friend yg bdk PPN
aku miss korang dan korg pun yg terbaik
utk aku...

hope my mom and dad tak bimbang lagi
dgn kesihatan aku ni

Selasa, 5 Julai 2011

mood siswi KOLEJ RISDA

akhirnya aku dah jadi bdk kolej RISDA
first day mmg gelabah...
fesi wlpn cengih tp baik...
tapi agak memenatkan..

ari kedua orentasi
kaki aku sekali g wat hal.atoyai...
rse mcm sengal je
sbb mngis tahan sakit.. dah la
4org fesi yg tolong angkat..
mmg tebal muka dibuat nyer..
baru ari kedua dah aku wat hal
pling cun bila kne g hospital
adoi aku kurang ske hospital2 ni
bru taun2 lpas g hospital
taun ni kene gi lagi

ari ni ari ketiga orentasi
aku dikecualikan dr aktiviti ari ni
sbb ak dpt mc dr doktor
bosan tak dpat join...
ari ni diorg ada LDK
(latihan dlm kumpulan)
mesti best aktiviti ari ni...
klau aku gi mesti kena marah
so dok bilik on9 n wat keje yg mne patut...

esok ari keempat orentasi arap2 leh
join diorg nyer aktiviti
kembara desa wlpn doktor tak bagi buat aktiviti
yg boleh memenatkan kaki ni
sbb klau kaki ni wat hal lg
doktor sruh dtg balik ke hospital...
adoi arap2 kaki ni tak wat hal
ak xnk gi hospital...

Rabu, 22 Jun 2011

GREEN LANTERN


huhu...kelakar la tajuk dia klau 
dibahasa melayukan
n ia akan menjadi
TANGLUNG HIJAU
tapi bila tengok citer dia still menarik
n bayak pasal sains
so xde hal untuk aku tonton
sebab aku memang suka sains

i like la watak HAL JORDAN ni
atau nama sebenar dia RYAN REYNOLDS..
wow tergamam la bila tengok dia pandu jet pejuang
rasa diri aku pula yang bawak jet tu...
tapi aku still tak puas hati dengan citer ni
sebab citer dia terlalu simple
tak macam citer TRANSFOMERS..
n watak2 lain tu macam takde peranan langsung
opsss...sorry termarah
n aku harap movie ni ada lagi sambungan seterusnya
n hope xkan hampeh n ada juga babak yang aku tak suka
kurang sesuai dengan budaya ketimuran
itu korang pun tau babak apa...
ish menyampah tul aku nak tengok...
kalau citer supehero ni kalau xde heroin x sah tapi
memang xbest gak klau xde heroin
tapi adengan kiss2 tu tak payah la

n kalau korang perasaan
ada something yang tak kena dengan lambang
kat pita rakaman ni
dimana ada lambang mata dajal dekat pita rakaman 
yang doktor tu pegang

OK..sesudah dengar aku bebel tu
aku nak kenal kan watak2 lain
contoh nyer ni ha ABIN SUR
dimana watak ni telah menyuruh cincin LANTERN
memilih peganti setelah dia cedera parah
n cincin LANTERN tu pilih HAL JORDAN
sian dia mati n dah krg hero

disini la pemilihan HAL bermula n
bermula lah hidup baru HAL sebagai LANTERN...
kat babak ni pun ada yang kelakar..huhu
tapi xnk citer sbb kang kalau aku citer sumer tak best la
nanti sian panggung lenggang xde orang nak tengok cter 
GREEN LANTERN


mak aih garang tu SINESTRO ni
ish takut aku tengok dia ni...
kerana dia tak suka watak HAL JORDAN
yang dianggap penakut dan lemah

watak KILOWOG pun menarik gak
walaupun sikit je 
kelakar bila dia kena ajar HAL JORDAN
last2 dia yang kena balik

huhu...macam gerun je tgok watak KILOWOG
tapi sebenar nyer kelakar
kalau korang tonton citer ni

ikan ni pula nama dia TOMAR-RE
dia ni nyer watak baik n ramah
dengan HAL JORDAN walupun sikit je watak dia

haha..terkejut HAL bila bangun2
tengok badan dia jadi warna hijau
haha pastu boleh pulak dia posing n catwalk depan cermin
mau satu panggung gelang lega tak gelak guling
paling tak tahan bila babak TOMAR-RE suruh dia terbang
haha dia hmpir2 tejunam jatuh...
lagak dia macam tau terbang je tebang si HAL ni...

ni pulak watak HECTOR HAMMOND
dia ni watak yang paling aku menyampah
sebab terlalu lah kejam...ish macam nak pi belasah je
dia dapat kuasa kejahatan ni time 
dia bedah mayat ABIN SUR

ni pulak PARALLAX
dia la raksasa yang ambil sumer nyama
siapa yang ketakutan


then tu je lah aku nak citer pasal citer ni...yang lain korang kene tengok sendiri kat panggung...n citer ni korang mudah faham..sebab jalan citer dia simple-simple je...tapi kesan 3D dia memang menarik..
so tak rugi kalau tengok citer ni

NORA ELENA

ni sambungan NORA ELENA yang aku post 
yang tak abis lagi aku bagi tau
pasal watak2 spt:-

watak yg dibawak WAN SHARMILA
memang cukup berkesan
memang meluat dengan watak dia tu
sebagai YVONNE

huhu ERRY PUTRA jadi polis
yang  bernama AMIR
sian dian ye kena fitnah dengan NORA
tapi watak AMIR sebagai polis kurang berkesa
tapi aku tak tau kenapa...

watak ADILA yang dibawa PUTERI CHIHI
memang best huhu
bebbeza dgn watak nya dlm novel
kan bagus kalau watak dia dengan MALIK bercinta
dengan AMIR tu mcm kurang sesuai


ANA DAHLIA seorg yang lawak gak
n nice person as AZIRA
ble sebut nme AZIRA 
I will miss somebody..huhu


watak RAMONA sebagai NILAWATI
agak berkesan walaupun masuk
lambat..huhu
memang tak sangka KHAIRUL yg jadi laki dia
sebab aku ingat laki dia KARIM
mcm yang kat novel tu

AMIRA as adik SETH, MARIA
kurang memuaskan maybe she still young 
n kurang sesuai sbgai watak tu
kerana tak nampak sebaya dgn NORA...








Khamis, 16 Jun 2011

little pony story 2


Ni pulak watak minor
Dalam LITTLE PONY

Princess Celestia.png
PRINCESS CALESTIA

 NightmareMoon.png
NIGHTMARE MOON

Sweetie-Belle.png
SWETTIE BELLE


 AppleBloom.png
APPLE BLOOM

Scootaloo-my-little-pony-friendship-is-magic.png
SCOOTALOO

 Owllicious by blackm3sh-d3elqww.png
OWLICIOUS

little pony story

cter kesukaan aku waktu sek dulu..hahaha
comei2 pony dgn unicorn ni
rasa kelakar la ble bdk 18taun still ske lg..
adoiyai apa la jiwa cute2 ni xleh nk buang
muka dah kerek tp still ske bnde bdk
mcm tak matang la plak bile ak pikir balik

ni sumer main characters 

Mlpfim-character-apple-jack-large-570x402.png
applejack

Rainbow Dash.png
rainnbow dash


Pinkie Pie.png
pinkie pie


Fluttershy.png
fluttershy


Rarity.png
rarity


Twilight-Sparkle-my-little-pony-friendship-is-magic-20571945-570-402.png
twilight sparkle

n watal paling aku suka watak applejack
sbb dia comei n cool
adik aku pun ske tgok cter ni
citer BARBIE dgn POLLY WORLD
pun aku layan
sbb sumer comel2

N0RA ELENA

akhirnya tamat juga citer NORA ELENA ni
kalau x mesti susah
sebab x lama lagi aku dah xde mse nak lepak 
menghadap TV
sebab aku nak pi belajar

kesudahan citer ni memuaskan la
walaupun xsme dgn 
novel KASIH YANG SUCI punya kesudahan


SITI SALEHA memegang watak nora elena...
dia mmg cantik n suka tgok dia senyum
tapi
rasa tak puas betul la sebab masuk time elena tu hamil
walaupun kali kedua dia bwk watak jadi perempuan hamil
kadang2 watak nora ni menarik n kadang2 hambar
tapi apa2 pun SITI SALEHA 
membawa watak dengan baik


spe tak kenal ye AARON AZIZ 
yang membaw watak AHMAD SETH TAN
paling tak tahan bila episod 24
suka bila dia bengang dekat YVONNE


ni la malik atau nama sebenar
SHAH ISKANDAR
kawan baik EID
kelakar betul malik
kelakar time bos dia nikah...
dia dok sebuk dok berposing bergambar







Rabu, 15 Jun 2011

my new signature

akhirnya aku ada jugak signature sendiri... just simple je..
penat mengodam akhirnya aku jumpa gak
aplikasi untuk signature ni



Jumaat, 10 Jun 2011

IZZATUL ISLAM : ADA APA DENGAN DOA WEHDAH ?


Editor : MUSLIM 24 JAM™ 

Umat Nabi Nuh A.S. dihebatkan oleh Allah dengan kepakaran dalam bidang perkapalan, maka diutuskan Allah dengan seorang Nabi yang juga pakar pertukangan kapal. Bani Israel  pula, ketika di zaman Firaun Laknatullah telah dihebatkan dengan amalan sihir tongkat yang boleh bertukar menjadi ular, maka Allah utuskan Musa A.S. yang mahir di dalam menggunakan tongkat.



Umat Nabi Daud pula dihebatkan dengan kepakaran dalam bidang besi, maka Allah utuskan Nabi Daud AS, seorang Nabi dari kalangan pakar pertukangan besi. Maka, adakah ini suatu kebetulan terhadap Sunatullah yang telah disusun Allah Taala ?

Begitu juga baginda , Nabi Muhammad SAW, umatnya dihebatkan dengan hiburan yang datang dari lagu-lagu dan syair. Maka Allah mengutuskan Rasulullah SAW, Nabi Agung yang menjadi orang yang pertama memperdengarkan bait-bait syair yang terlalu indah datangnya dari Allah, iaitu Al-Quran Al-Karim.

Itulah mukjizat terhebat yang ada pada baginda, tidak setanding dengan kapal yang diperbuat oleh Nabi Nuh AS, tongkat yang ada pada Nabi Musa, atau mukjizat Nabi Daud yang mampu melembutkan besi dengan tangannya.

Antara kita percaya atau tidak, Kalimah Allah sendiri mendatangkan Izzah (kekuatan) pada orang muslim. Kalimah itu banyak tercatat di Al-Quran, sekaligus membawa pengharapan kita ke arah redha Allah yang Maha Agung. Sebut sahaja 'Allah', barangsiapa yang mempunyai hati yang suci dan bersih, pasti akan menangis.

Teringat sewaktu di SMAKL suatu ketika dahulu, kami diperkenalkan satu kalimah keramat yang dipanggil sebagai Wehdah. Lafaznya banyak mengandungi kalimah tauhid -Lailahaillallah. Kalimah Allah apatah lagi. Kami diajar untuk membacanya, melaungkannya bagi melahirkan izzah (kekuatan) dalam diri sewaktu menghadapi peperiksaan SPM yang semakin hampir.

Kiranya, kalau kami 'tension' pada waktu itu,mungkin tiada ubat lain selain daripada doa wehdah. Sesiapa sahaja yang pernah mendengar lafaz dibawah ini, selalunya individu itu mungkin kebanyakannya tergolong antara tiga golongan ini : 1. Beliau adalah orang yang pernah berada dalam pendidikan agama, 2. Pernah dengar dalam Kem Motivasi atau 3.Pernah bersama-sama diiringi oleh 'pengawal helmet merah' di jalanan.( Pernah join ke? Hehehe...)

Jom sama-sama kita baca :

Tiada Tuhan yang disembah selain ALlah

Tuhan yang Maha Esa
dan kami berserah kepadaNya
Tiada Tuhan yang disembah selainNya
kami tidak menyerah selain kepadaNya
kami mengikhlaskan tunduk kepada Nya
walaupun dibenci oleh org musyrik

Tiada Tuhan selain Allah
Tuhan kami dan Tuhan nenek moyang kami
yang terdahulu

Tiada Tuhan yang disembah selain Allah
Tuhan yang Esa,Tuhan yang Esa,Tuhan yang Esa
Dia telah menunaikan janjiNya
Dia telah memenangkan hambaNya
Dia telah memuliakan tenteraNya
dan Dia telah mengalahkan musuhNya berseorangan

Bagi Allah segala kerajaan,bagi segala pujian
Dia yang menghidupkan dan mematikan
Dia yang mematikan dan menghidupkan
sedangkan Dia Maha Hidup dan tidak mati
Dalam segala kekuasaan dan kebajikan
dan Dia Maha Berkuasa atas segala sesuatu

Allah Maha Besar

     

Selasa, 7 Jun 2011

HADIRNYA CINTA

http://2.bp.blogspot.com/_lYYfK5C5dAk/TDxVuUnioOI/AAAAAAAAAJs/YEOkr2DrTAE/s1600/ALAFNH003.jpgYasmin Nadilla suka melancong. Kali ini Pulau Santubong, Pulau Sejinjang menjadi destinasinya. Namun malang tidak berbau, Yasmin Nadilla telah diculik bersama seorang anak hartawan bernama Daniel Ezairy.

Sejak menjadi tahanan, Daniel Ezairy sudah mula tertarik dgn Yasmin Nadilla walaupun dia sudah ada kekasih bernama Sharifah Mastura. Yasmin Nadilla tidak boleh menerima cinta Daniel Ezairy kerana dia sudah bertunang dengan Amran.

Pelbagai cara dilakukan untuk menarik perhatian Yasmin Nadilla. Namun semuanya gagal. Yasmin Nadilla sedikitpun tidak ambil kisah tentang perasaan Daniel Ezairy. Dia betul-betul setia pada tunangnya dan tidak mungkin akan berpaling tadah.

Sebaik sahaja dibebaskan, Yasmin Nadilla pun pulang ke kampung. Alangkah terperanjatnya apabila dia mendapat tahu adiknya, Hasliza sudah berkahwin dgn Amran. Hancur hatinya. Dia tidak sangka adiknya sanggup merampas bekas kekasihnya.

Sejak kepulangan Yasmin Nadilla, hati Hasliza tidak pernah tenteram. Dia berasa sangsi terhadap kakaknya. Dia takut kakaknya akan merampas kembali hati Amran. Pelbagai konflik berlaku hinggakan Yasmin Nadilla membawa diri ke Terengganu.

Di Terenganu, Yasmin Nadilla telah bertemu kembali dengan Daniel Ezairy. Dapatkah Yasmin Nadilla menerima cinta Daniel Ezairy?

Isnin, 6 Jun 2011

7 HARI MENCINTAIKU


Khuzairi, dalam diam mencintai gadis bernama Mia Adriana. Cinta pandang pertama menjadikan dia seorang perindu yang setia. Namun sifat angkuh dan sombong gadis ini menyebabkan Khuzairi tidak pernah walau sebesar hama jua menyimpan impian untuk memilikinya.
“Kau ni memang dasar jantan tak sedar diri tau. Kau memang saja nak cari pasal dengan aku kan? Hei Khuzairi kau dengar sini. Kau tu budak kampung yang tak sedar diri! Tapi ada hati  nak kahwin dengan anak orang kaya! Sedar-sedarkanlah diri kau tu. Kau tak layak langsung nak berdamping dengan akulah. Kau nak aku bawak cermin ke suluhkan muka kau. Buat tak reti bahasalah pulak. Aku harap lepas ni kau akan ingat kata-kata aku ni sampai mati! So…apa kata kau berambus sekarang! Kau pergi balik jaga kambing-kambing kau sebab kat situ baru betul tempat kau!”
Aduhai! Angkuh sungguh kata-katanya. Bungkam seketika Khuzairi mendengarnya. Jauh di sudut hati dia mula bertanya, sampai bila dia mampu untuk terus menahan makian dan hinaan yang di lemparkan oleh gadis ini? Sudah lalikah telinganya? Sudah matikah perasaannya? Tidak ke dia kecewa? Tidakkah dia terluka? Khuzairi mengangguk perlahan.
“Ya, aku juga manusia biasa, aku ada hati dan perasaan, tapi aku tidak mampu untuk berbuat apa-apa, demi satu amanah aku harus menelannya, demi satu amanah aku harus terus bersabar….”
Amanah? Amanah siapa yang di genggam oleh Khuzairi itu, sehingga dia sanggup mengheret dirinya ke kancah derita?
Lupakah Mia Adriana, hidup ini bagaikan putaran roda, satu waktu keangkuhan dan kesombongan itu akan memamah dirinya sendiri. Berdoalah, di kala keinsafan menjelma nanti, cinta lelaki bernama Khuzairi ini belum terpadam lagi buat dirinya. Segalanya akan terungkai dalam novel setebal 1050 mukasurat ini.